NIVA utvikler nytt hovednettsted
– Vi ser også frem til å få et mer moderne og profesjonelt uttrykk som matcher den kvaliteten som kjennetegner NIVAs forskning og rådgivning, sier hun.
Item og Hyper har allerede samarbeidet en stund med utvikling av ulike digitale nettsteder, og har inngått et strategisk partnerskap. Hyper står for leveranser som UX, design, SEO og redaksjonelt innhold, mens Item realiserer de digitale løsningene ved å levere prosjektledelse, tech-lead, arkitektur og utvikling.
NIVA har dessuten et langt forhold til Item.
– Item har vært leverandør av tjenester og løsninger til NIVA gjennom mange år. Vi er stolte over å bidra til å bygge en solid, moderne og fleksibel digital ryggrad som NIVA kan vokse inn i fremtiden med, sier Erik Borse i Item.
Første fase av niva.no-prosjektet er allerede gjennomført, med innsiktsarbeid, kartlegging av hovedutfordringer, målgruppens behov og brukeroppgaver, UX-design og informasjonsarkitektur.
Hyper har i tillegg fått i oppgave å modernisere og videreutvikle NIVAs visuelle identitet.
– NIVAs brede kompetanse, forskningsekspertise og miljøovervåking har stor betydning for viktige beslutninger i norsk næringsliv og offentlig forvaltning. Vi er stolte av å kunne bidra med å løfte frem deres tjenester og samfunnsoppdrag med glede og ærefrykt, sier Marte Listhaug, strategisk rådgiver i Hyper.
Team:
Mari Solerød, kommunikasjonsleder, NIVA Gunnar Omsted, seniorrådgiver kommunikasjon, NIVA Jonas Giæver, kommunikasjonsmedarbeider, NIVA Marte Listhaug, strategisk rådgiver, Hyper Jonas Helgeneset, UX-designer, Hyper Heidi Lagerløv designer, Hyper Jostein Henriksen, designer, Hyper Kathrine Støre, prosjektleder, Hyper Erik Borse, kundeansvarlig, Item Consulting AS Øystein Haugen, prosjektleder, Item Consulting AS Tom Arild Jakobsen, tech lead, Item Consulting AS Marcus Vinje, fullstackutvikler, Item Consulting AS Sigvart Angel Hoel, fullstackutvikler, Item Consulting AS